Timrå IK korttidspermitterar personal

Publicerad: 2020-03-31
Korttidspermittering
Från och med 1 april kommer samtliga anställda i Timrå IK att korttidspermitteras. Detta innefattar spelare, ledare, kontorspersonal och vaktmästare.

Beslutet om korttidspermittering för anställda personer i föreningen gäller till och med till 30/6 och det innebär att alla anställda går ner i lön under den här perioden.

Alla anställda kommer gå ner till 40 % arbetstid.

- Under rådande omständigheter med anledning av Covid-19 är detta ett beslut som vi har tagit utifrån verksamhetens rörelse och ett ansvar för vår ekonomi. Covid-19 påverkar alla i samhället på olika plan och det påverkar även oss. Det finns en stor osäkerhet i samhället just nu och vi vet inte vart det här tar vägen. Det kommer bli en stor omställning för alla men samtidigt känner vi oss trygga i beslutet då det innebär minskade kostnader och i den situation som råder just nu kommer vi behöva titta över alla kostnader, både på kort sikt och lång sikt, kommenterar Tf klubbchef Oscar Johansson

Souvenirshop

På grund av rådande omständigheter är det inte längre möjligt att handla i den fysiska souvenirshopen i NHK arena. Ska du handla något så måste detta göras via vår webshop.

Leveranser

På grund av arbetstidsförkortningen skickas leveranser iväg onsdagar klockan 10:00. För att få din beställningen så snabbt som möjligt bör du alltså ha handlat före dess under veckorna.

Avhämtning i NHK Arena

Möjligheten att hämta upp din vara i NHK Arena kommer fortfarande att finnas tillgänglig. Avhämtning i arenan sker över biljettdisken i stora entrén. Även avhämntning sker på onsdagar. Mellan kl 09:00 - 15:00 kan du hämta upp din vara. Övrig tid håller vi stängt.

{!B}

David Åberg