NHK förlänger sponsoravtalet och förhöjer arenaupplevelsen
Publicerad: 2018-08-29
Pressmeddelande
Det var kanske några som höjde på ögonbrynen i april 2016 när Timråföretaget Norrlands Hall & Kapell AB köpte arenanamnet på dåvarande Timrå Isstadion under en 3-årsperiod med option på en förlängning, och trots att det alltså återstår ett år på det gamla avtalet så väljer man förlänga sponsoravtalet med Timrå IK i ytterligare 3 år och samtidigt släpper vi nyheten om att publiken i NHK Arena kommer att bjudas på en bättre arenaupplevelse i samband med säsongens matcher SHL.

- Diskussionen och tanken om att förlänga sponsoravtalet med Timrå IK har funnits där hela tiden, och vi bestämde oss ganska tidigt för att fortsätta samarbetet då vi anser att NHK Arena gett vårt företag precis den skjuts framåt i marknadsföringen som vi hoppades när vi gick in i det här. Att Timrå IK sedan lyckades avancera till SHL lite tidigare än planerat blev bara en bonus, säger Norrlands Hall & Kapells VD Niklas Nordlund och fortsätter;

- Eftersom den nuvarande mediakuben har 13 år på nacken (monterades 2005) såg vi även över möjligheten att kunna hjälpa Timrå IK med att investera i en ny mediakub med ljusstarka LEDlampor. Efter ett samtal med N62 IT Solutions, som har levererat datatjänster till oss under många år, var det möjligt att gå vidare och även beställa mediakuben.

N62:s VD Thomas Nordin ser fram mot det som sker;

- Vi på N62 tycker det är roligt att Timrå IK är tillbaka i högsta serien igen, och vi tycker det känns bra att kunna stötta laget tillsammans med NHK.

Leverantör av den nya mediakuben blir Boråsföretaget LEDventure som är en av de ledande företagen i Sverige vad gäller LED-teknik.

- Vi är jätteglada att få leverera mediakuben till NHK Arena och jag är säker på att besökarna och partners kommer få stor glädje av de möjligheter som ges med en ny mediakub. Den kommer att bli totalt 170 kvadratmeter med 6,25mm pixeltäthet vilket ger en mycket skarp bild. När kuben är på plats är den sannolikt Sveriges största mediakub och helt klart är det den största vi hittills levererat, säger Mikael Keskinen hos LEDventure och avslutar;

- Timrå har inga hemmamatcher mellan den 7-17 oktober och under den tiden skall montaget ske, så när Timrå möter Rögle den 18 oktober sitter den på plats.

Timrå IK:s klubbchef Jörgen Wahlberg har också bara positivt att säga om det som sker;

- Vi är jätteglada att Norrlands Hall & Kapell valt att fortsätta som samarbetspartner till oss över de kommande fyra åren och jag ser det som ett bevis på att vi är på rätt väg med föreningen både sportsligt och ekonomiskt. Den nya mediakuben kommer också att ge oss ökade möjligheter till försäljning och ger även besökarna en bättre upplevelse då bildkvalitén med LED blir otroligt mycket bättre än med nuvarande projektorbaserade lösning.

Mera information:

Timrå 2018-08-29

Ladda ner pressmeddelandet i PDF

David Åberg