Årsredovisning för säsongen 2021/2022
Publicerad: 2022-06-23
Årsredovisning
Nu är alla siffror räknade och klara när Timrå IK:s styrelse meddelar den gångna säsongens årsredovisning.

Årsredovisningen

Nu är årsredovisningen för säsongen 2021/2022 klar för Timrå IK. Resultat i koncernen (föreningen och Timrå IK Ishockey AB) efter skatt är -1,6 (0,5) Mkr. Det negativa resultatet beror på att vissa kostnader inte är skattemässigt avdragsgilla detta år. Motsatt positiv effekt sker då kostnaderna utbetalas vilket blir kommande år. Allt i enlighet med gällande regler.

Om man däremot justerar för de skattemässiga konsekvenserna kan man utläsa att rörelseresultat i koncernen är på -0,15 Mkr. Detta är i linje med den prognos som arbetats efter. Styrelsen har tillsammans med ledningen arbetat fokuserat för en ekonomi i balans och under kontroll. Rörelseintäkterna är 98,4 (48,6) Mkr och det egna kapitalet är 3,6 (5,3) Mkr efter årets slut.

Timrå IK följer den redovisningshandbok med anvisningar för Svensk Elitishockey som Svenska Ishockeyförbundet utarbetat, och som såklart bygger på aktuella regelverk, Årsredovisningslagen samt K3 (bokföringsnämndens allmänna råd BFNAR 2012:1).

Berättar Timrå IK styrelse.

Här hittar ni samtliga redovisningar

Kevin Blomkvist